Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse. Läs mer om cookies på denna webbplats. Jag godkänner ×
Växjöbostäder

Organisation

Med drygt 100 medarbetare och över 20 olika yrken löser vi det mesta själva. Så hur organiserar vi oss och vem gör vad? Här ger vi en kort förklaring till vad de olika avdelningarna gör.

Hållbarhet och digitalisering är en stödfunktion för företaget när det gäller frågor som rör ekologisk hållbarhet, energi, kvalitet och digitalisering.

Fastighet är vår största avdelning och är fördelad på funktionerna förvaltning, drift och service samt bostadssociala. Vår bostadssociala grupp hanterar allt från kvartersträffar och sommaraktiviteter till störningsärenden och olovlig andrahandsuthyrning. Fastighet är tillsammans med vårt kundcenter de som dagligen möter våra hyresgäster.

Projekt ansvarar för ny-och ombyggnadsprojekt, renoveringar och underhåll samt utveckling av nya och befintliga fastigheter för vår framtida bostadsförsörjning. Vi arbetar även med tillval och bostadsanpassningar.

HR och kommunikation omfattar personalfrågor, lön, kompetensutveckling, rekrytering och marknadsföring. Här ingår även vårt kundcenter. Kundcenter har som uppdrag att vara en stödfunktion, för att underlätta kommunikationen mellan bolaget och våra hyresgäster och är första kontakten in till bolaget och en viktig representant för vårt varumärke.

Ekonomi jobbar med redovisning, verksamhetscontrolling, finans, arkiv, hyresutveckling samt affärsmässigt stöd och inköp.

Vill du bli en del av detta härliga gäng? Kolla in våra lediga tjänster här!