Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

Organisationsstruktur

Med drygt 100 medarbetare och över 20 olika yrken löser vi det mesta själva. Så hur organiserar vi oss och vem gör vad? Här har du vårt organisationsträd och en kort förklaring till vad de olika avdelningarna gör.

Vår största avdelning är Fastighetsavdelningen som i sin tur är fördelad på funktionerna Förvaltning, Drift och Service samt Kontrakt. Fastighetsavdelningen är tillsammans med Kundcenter de avdelningar som har absolut mest kundkontakt och är viktiga spelare i målet mot vår vision om att bli Sveriges bästa hyresvärd. Kundcenter ingår i Kommunikationsavdelningen som även omfattar marknadsföring och kommunikation, IT och bostadssociala gruppen. Bostadssociala gruppen hanterar allt från bostadsmöten och sommaraktiviter till störningsärrenden och olovlig andrahandsuthyrning. 

Vår Projektavdelning arbetar med allt från nybyggnation till underhåll, energi och projekt av olika slag. Vår Inköpsavdelning omfattar dels upphandlingar och inköp men också miljö och kvalitet. Vi har en Ekonomiavdelning med ekonomistyrning, finans, transaktion, redovisning, arkiv och affärsmässigt stöd, samt en Personalavdelning som ansvarar för såväl personalfrågor som rekrytering.

Vill du bli en del av detta härliga gäng? Kolla in våra lediga tjänster här!