Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder
{alt}

Kommunikatör

Är du en kunnig kommunikatör och skribent som vet hur du skapar nyfikenhet och engagemang hos mottagaren? Hos oss får du utrymme för din kreativitet genom att skriva och bildhantera budskap för såväl interna som externa aktörer med kunden i fokus. Vi arbetar teamorienterat och är en viktig stödfunktion i Växjöbostäders förändringsresa! Vi är just nu inne i ett expansivt skede. Ett intensivt utvecklingsarbete pågår tillsammans med systerbolagen Vidingehem, VÖFAB och Videum där ett bostadsbolag och ett lokalbolag ska bildas.

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att få ta ett stort ansvar över Växjöbostäders textinnehåll och synlighet inom olika kommunikationskanaler. Du samarbetar nära med vår kommunikationsansvarig för att supportera den övriga verksamheten. I rollen ingår också att stötta vårt systerbolag Vidingehem med marknadskommunikation.

Som kommunikatör hos oss arbetar du strukturerat och effektivt med digitala kanaler, social media och innehåll i text, bild och video.

I din roll ingår bland annat:

  • Stötta verksamheten med operativt av arbete i det interna och externa kommunikationsarbetet
  • Producera utskick och andra trycksaker, på egen hand men också i samarbete med mediebyråer
  • Ansvara för profilprodukter
  • Arbeta med våra digitala kanaler så som vår hemsida och sociala medier
  • Säkerställa att marknadsföringsinnehåll är anpassat till identiteten och budskapet av vårt varumärke
  • Uppdatera och arbeta med innehållet och budskapet på intranätet
  • Uppmuntra och motivera medarbetare och chefer till att bidra till god internkommunikation, bland annat genom vårt intranät
  • Stötta verksamheten med att nå ut med sitt budskap, från rekryteringsannonser till information till hyresgäster
  • Delta i olika utvecklingsprojekt

Din personlighet

Som kommunikatör på Växjöbostäder har du en viktig roll inom bolaget och vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper. Förutom att du är en person som trivs att samarbeta med andra är det också viktigt att du är lyhörd för verksamhetens behov. Självklart är du bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Du är ansvarstagande och noggrann samt van att hantera många parallellt löpande arbetsuppgifter. För att trivas i rollen behöver du helt enkelt vara en “doer”.

Din bakgrund

Vi söker dig som har några års erfarenhet från arbete inom kommunikation och marknadsföring med en examen inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadsföring eller motsvarande. Du har erfarenhet av arbete i CMS, digitala kanaler och Officepaketet. Meriterande om du har erfarenhet av Adobesviten (InDesign, Photoshop eller Illustrator) samt erfarenhet av rörligt media. Naturligtvis har du bra språkkänsla och goda kunskaper i svenska och engelska.

Ansökan

Ansökningstiden har löpt ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karolina Arvidsson på Next Position, telefon 0709-72 88 39. 

Varmt välkommen med din ansökan!