Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder
{alt}

Boportalen

Boportalen är en tjänst där du som hyresgäst enkelt hanterar dina boendeärenden när det passar dig. Här kan du bland annat se dina hyresavier, uppdatera dina kontaktuppgifter, göra serviceanmälningar och mycket mer. Allt samlat på ett ställe och öppet dygnet runt!

Boportalen är unik

Vår boportal är unik och innehåller enkla och praktiska funktioner. Den hjälper oss att skapa enkla, säkra och smidiga tjänster för dig och ditt boende. Vi är det första fastighetsbolaget i världen med detta system med ambitionen att förenkla ditt boende och din vardag.

Vi lägger grunden för en smartare och enklare vardag

I Boportalen finns många praktiska funktioner som kommer förenkla din vardag. Till exempel kan du se dina hyresavier, boka tvättstuga (om den är ansluten till Aptus), byta eller välja internetleverantör, se dina avtal och uppdatera dina kontaktuppgifter. Boportalen bygger på ett helt nytt system och kommer att utvecklas och växa med nya spännande funktioner och tjänster. 

Aktivera ditt konto

För att får åtkomst till Boportalen behöver du aktivera ditt konto för att sedan logga in. När du loggar in första gången kommer du att gå igenom några enkla steg. Bland annat se så att dina kontaktuppgifter stämmer. Följ instruktionerna du får vid aktiveringen så är du snart redo att logga in. 

Aktivera ditt konto

Se en film om Boportalen

För att aktivera ditt konto behöver du

  • vara hyresgäst hos oss
  • ha ett svenskt personnummer
  • samt en aktiv och registrerad e-postadress hos oss

Använd någon av följande webbläsare:

  • Edge (allra bäst i den senaste versionen https://www.microsoft.com/sv-se/edge)
  • Google Chrome
  • Firefox
  • Safari 

Välkommen till Boportalen. För en enklare vardag.


Frågor och svar

Kan jag boka tvättid i Boportalen?
Javisst, ​om din tvättstuga är kopplad till bokningssytemet Aptus, då kan du boka tvättiden med brickan Tvättstugan.

Hur kommer jag igång att använda Boportalen?
För att komma igång behöver du först aktivera ditt konto. Det gör du genom några enkla steg. Du aktiverar dig enkelt med din e-post som du har registrerad hos oss.

Jag har inte någon e-post registrerad hos er. Hur gör jag då?
Kontakta Kundcenter på telefon 0470-59 90 00 så får du hjäp att registrera din e-postadress. E-posten är sedan registrerad från kl 05.00 dagen efter.

Varför ska jag använda Boportalen?
På Växjöbostäder strävar vi alltid efter att göra det lätt att bo och leva som hyresgäst hos oss. Boportalen hjälper dig till en enklare vardag och ersätter Mina sidor med nya funktioner och tjänster.

När ska jag använda Boportalen?
Till en början finns enkla och praktiska funktioner i Boportalen där du bland annat kan

  • göra en serviceanmälan
  • uppdatera dina kontaktuppgifter
  • hålla koll på din vattenförbrukning om du har individuell vattenmätning
  • se dina hyresavier och avtal

Boportalen kommer ständigt att utvecklas och gradvis fyllas på med fler funktioner och tjänster. Ett första steg mot ett enklare boende.

Jag kan inte aktivera mig, vad kan det bero på?
För att få åtkomst till Boportalen behöver du

  • vara hyresgäst hos oss
  • ha svenskt personnummer
  • ha en aktiv e-postadress registrerad hos oss

Varför blir sidan bara vit när jag försöker gå in i på boportalen.vaxjobostader.se?
Använd någon av nedan webbläsare så ska det fungera utan problem. Förmodligen sitter du i webbläsaren Internet Explorer som inte fungerar för Boportalen.

  • Edge (allra bäst i den senaste versionen https://www.microsoft.com/sv-se/edge)
  • Google Chrome
  • Firefox
  • Safari 

Behöver jag använda en dator?
Ja och nej. Du behöver inte använda en dator om du har tillgång till internet. Då kan du använda din smarta telefon, läsplatta eller en dator. Har du inte tillgång till internet behöver du koppla in en dator med en nätverkssladd i bredbandsuttaget i din lägenhet.

Jag har inget internetabonnemang. Kan jag använda Boportalen ändå?
Ja, det kan du. Du kopplar in en dator med en nätverkskabel i bredbandsuttaget i din lägenhet så har du åtkomst. Om du vill kan du enkelt teckna ett internetabonnemang direkt i Boportalen.

Kan jag anmäla ett fel i min lägenhet på Boportalen?
Javisst! En av många fördelar med att använda Boportalen är att du kan anmäla ett serviceärende dygnet runt, alla dagar i veckan. Det gör du med brickan Serviceanmälan, enkelt och smidigt.

Hur kommer min vardag bli enklare?
Boportalen gör det enklare genom att en mängd funktioner samlas på ett och samma ställe. Här kan du till en början bland annat se dina hyresavier, boka tvättstuga (om den är ansluten till Aptus), byta eller välja internetleverantör, se dina avtal och uppdatera dina kontaktuppgifter. Du kan även enkelt göre en serviceanmälan på Boportalen, dygnet runt alla dagar i veckan.