Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

Kundcenter

Vi finns här för att hjälpa dig! Du vet väl att du enkelt kan hantera dina boendeärenden via Boportalen. Här är det öppet dygnet runt alla dagar i veckan. I Boportalen kan du bland annat göra en serviceanmälan, se dina hyresavier och ändra dina kontaktuppgifter. Självklart är du alltid välkommen att ringa eller besöka oss. Det är på vårt Kundcenter, Hejaregatan 10 B, som du hämtar och lämnar nycklar vid in- eller utflyttning.
{alt_text}

Serviceanmälan via Boportalen

Genom att aktivera ditt konto kan du göra en serviceanmälan. I portalen finns fler tjänster och funktioner som underlättar ditt boende. Du kan bland annat se dina hyresavier och uppdatera dina kontaktuppgifter.

{alt_text}

Serviceanmälan via e-post

Det går bra att skicka en serviceanmälan via e-post till oss. Här har vi samlat lite tips på vad du ska få med för att ditt ärende ska gå snabbare. Dagtid når du oss även på 0470-59 90 00.

{alt_text}

Telefontider

Du når oss på tfn mån-ons 07.30-16:30, tors 07:30-18:00. Vecka 26 resp 32 har vi öppet mån, ons o fre 07:30-16:30, tisdag 09:30-16:30, tors 09:30-18:00. V 27-31 har vi öppet mån, ons, fre 07:30-16:00 tis-tors 09:30-16:00

{alt_text}

Besök oss!

Du hittar vårt Kundcenter på Hejaregatan 10 B i Växjö. Vi har öppet mån-ons kl. 08.00-16.30, torsdag 08:00-18:00, fredag 08:00-16:00. Under V 26-32 har vi förändrade öppettider, vänligen se mer info under nyheter.

{alt_text}

Säga upp avtal

Här kan du säga upp ditt avtal med BankId.

{alt_text}

Jourtelefon kväll/helg

Står vattnet och sprutar eller är det fara för dig eller fastigheten om det väntar till nästa vardag? För akuta fel kvällar och helger - ring: 0470-292 90. Under frågor & svar hittar du mer information,

{alt_text}

Serviceanmälan internet, TV och bredband

Kontakta din tjänsteleverantör. Com Hem når du på telefon 90 222.

{alt_text}

Frågor & svar

Här kan du hitta svaren på de flesta frågor du har om ditt boende.

{alt_text}

Detta kan du fixa själv!

Stopp i avloppet eller toaletten, behöver du byta en säkring eller rengöra en ventil - det klarar du galant på egen hand. Här finns både en utmärkt broschyr och flera fixa-själv-filmer som guidar dig.

{alt_text}

Störs du av grannen?

Om du upplever akuta problem med störningar kvällar och helger - kontakta vår trygghetsjour på 010-470 51 84. Dagtid kontaktar du Kundcenter. Om du vill veta mer om störningar har vi samlat det under frågor & svar.

{alt_text}

Låst ute dig?

Om du låst ute dig eller tappat nyckeln ringer du 010-470 51 84 dygnet runt. Du måste visa legitimation och du blir debiterad kostnaden för öppningen. Om du vill veta mer, kolla frågor & svar.