Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse. Läs mer om cookies på denna webbplats. Jag godkänner ×
Växjöbostäder
{alt}

Boportalen

Välkommen in i Boportalen

Du som är hyresgäst och har ett förstahandskontrakt hos oss har tillgång till Boportalen, en tjänst där du enkelt hanterar dina boendeärenden när det passar dig. När du aktiverar dig och loggar in i Boportalen har du tillgång till ett antal ”brickor” med olika funktion och tjänster som gör ditt boende enklare. Du kan bland annat se dina avtal, göra en serviceanmälan, se dina hyresavier och ditt lägenhetsunderhåll. Allt samlat på ett ställe och öppet dygnet runt. Brickorna är anpassade för dig och ditt boende. Du kan logga in med Mobilt BankID eller med användarnamn och lösenord.

Har du frågor om Boportalen? Kontakta våra medarbetare på Kundcenter så hjälper vi dig. Hur du aktiverar dig kan du läsa mer om längre ner på sidan.

Logga in i Boportalen

Aktivera dig här


Brickorna

Serviceanmälan
Om något behöver åtgärdas i din lägenheten gör du enkelt din anmälan i brickan Serviceanmälan.

Lägenhetsunderhåll
Här ser du det lägenhetsunderhåll som du kan påverka. Det är här du gör din beställning av exempelvis ommålning. Du kan även se och sedan välja vilken tapet, väggkulör och golv du vill ha. Mer om ditt lägenhetsunderhåll

Mitt boende
Här hittar du boendeyta, lägenhetsnummer och antal rum även tips och annan bra information om ditt boende.

Mina avtal
Avtal du har med Växjöbostäder relaterade till ditt boende. Här ser du bland annat din uppsägningstid. Har du e-signerat kan du även öppna och ladda ner avtalet.

Mina ärenden
Här kan se och följa dina serviceärenden som du gjort i Boportalen.

Mina uppgifter
Håll dina kontaktuppgifter uppdaterade

Mina nyheter
Sätt ihop ditt eget nyhetsflöde.

Tvättstugan*
Här kan du boka, avboka eller flytta din tvättid.

Vattenförbrukning*
Håll koll på hur mycket vatten ditt hushåll förbrukar.

Kontakta oss
Vill du komma i kontakt med oss är det här du gör det.

Fibertjänster
Kontrollera eller förändra ditt internetabonnemang.

Hyresavier
Här ser du dina hyresavier och kan även kontrollera att de är betalda. 

* Brickan är endast tillgänglig för dig där funktionen/tjänsten finns


Så här aktiverar du ditt konto

För att får åtkomst till Boportalen behöver du aktivera ditt konto för att sedan logga in. När du loggar in första gången kommer du att gå igenom några enkla steg. Bland annat se så att dina kontaktuppgifter stämmer. Följ instruktionerna du får vid aktiveringen så är du snart redo att logga in. 

För att aktivera ditt konto behöver du

  1. vara hyresgäst hos oss
  2. ha ett svenskt personnummer
  3. ha en aktiv och registrerad e-postadress hos oss

Använd någon av följande webbläsare:

  • Edge (allra bäst i den senaste versionen https://www.microsoft.com/sv-se/edge)
  • Google Chrome
  • Firefox
  • Safari 

Vanliga frågor och svar

Kan jag boka tvättid i Boportalen?
Javisst, ​om din tvättstuga är kopplad till bokningssytemet Aptus, då kan du boka tvättiden med brickan Tvättstugan.

Hur kommer jag igång att använda Boportalen?
För att komma igång behöver du först aktivera ditt konto. Det gör du genom några enkla steg. Du aktiverar dig enkelt med din e-post som du har registrerad hos oss.

Jag har inte någon e-post registrerad hos er. Hur gör jag då?
Kontakta Kundcenter på telefon 0470-59 90 00 så får du hjäp att registrera din e-postadress. E-posten är sedan registrerad från kl 05.00 dagen efter.

Varför ska jag använda Boportalen?
På Växjöbostäder strävar vi alltid efter att göra det lätt att bo och leva som hyresgäst hos oss. Boportalen hjälper dig till en enklare vardag och ersätter Mina sidor med nya funktioner och tjänster.

När kan jag använda Boportalen?

  • När du behöver göra en serviceanmälan
  • När du behöver uppdatera dina kontaktuppgifter
  • Om du vill hålla koll på din vattenförbrukning om du har individuell vattenmätning
  • När du behöver se dina hyresavier och avtal
  • När du vill se intervalltider för ditt lägenhetsunderhålll

Boportalen kommer ständigt att utvecklas och gradvis fyllas på med fler funktioner och tjänster. Ett första steg mot ett enklare boende.

Jag kan inte aktivera mig, vad kan det bero på?
För att få åtkomst till Boportalen behöver du

  1. vara hyresgäst hos oss
  2. ha svenskt personnummer
  3. ha en aktiv e-postadress registrerad hos oss

Varför blir sidan bara vit när jag försöker gå in i på boportalen.vaxjobostader.se?
Använd någon av nedan webbläsare så ska det fungera utan problem. Förmodligen sitter du i webbläsaren Internet Explorer som inte fungerar för Boportalen.

  • Edge (allra bäst i den senaste versionen https://www.microsoft.com/sv-se/edge)
  • Google Chrome
  • Firefox
  • Safari 

Behöver jag använda en dator?
Ja och nej. Du behöver inte använda en dator om du har tillgång till internet. Då kan du använda din smarta telefon eller läsplatta. Har du inte tillgång till internet behöver du koppla in en dator med en nätverkssladd i bredbandsuttaget i din lägenhet.

Jag har inget internetabonnemang. Kan jag använda Boportalen ändå?
Ja, det kan du. Du kopplar in en dator med en nätverkskabel i bredbandsuttaget i din lägenhet så har du åtkomst. Om du vill kan du enkelt teckna ett internetabonnemang direkt i Boportalen.

Kan jag anmäla ett fel i min lägenhet på Boportalen?
Javisst! En av många fördelar med att använda Boportalen är att du kan anmäla ett serviceärende dygnet runt, alla dagar i veckan. Det gör du med brickan Serviceanmälan, enkelt och smidigt.

Hur kommer min vardag bli enklare?
Boportalen gör det enklare genom att en mängd funktioner samlas på ett och samma ställe. Här kan du till en början bland annat se dina hyresavier, boka tvättstuga (om den är ansluten till Aptus), byta eller välja internetleverantör, se dina avtal och uppdatera dina kontaktuppgifter. Du kan även enkelt göre en serviceanmälan på Boportalen, dygnet runt alla dagar i veckan.