Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse. Läs mer om cookies på denna webbplats. Jag godkänner ×
Växjöbostäder

TV och telefon

Alla våra lägenheter är anslutna till Tele2 för ett digitalt grundutbud av tv-kanaler.

Digitalt grundutbud av tv-kanaler och extratjänster

För att se exakt vilka tv-kanaler som ingår i det digitala grundutbudet, inklusive eventuell lokal-tv och grannlandskanal, söker du på din adress på Tele2 webbplats 

> Sök digitalt grundutbud (länk till tele2.se, öppnas i nytt fönster))

För åtkomst till digital-tv behöver du en digital mottagare som är godkänd av Tele2, det vill säga en digitalbox eller en mottagare (DVB-C) som kan vara inbyggd i din tv. Genom nedan länk kan du söka på modellbeteckning på din tv för att se om den kan visa dig digital-tv.

> Kolla om din TV kan visa digital-tv (länk till tele2.se, öppnas i nytt fönster)

Du har även tillgång till Tele2 Play, där kan du se de flesta digitala kanalerna på mobilen, surfplattan och datorn. Du behöver bara registrera ett konto på tele2.se.

Du som är hyresgäst hos oss och inte kan se de digitala kanalerna på någon tv i din lägenhet kan beställa en digitalbox utan kostnad (en per hushåll). Boxen beställer du genom att skicka e-post till info@vaxjobostader.se eller ringa Kundcenter på 0470-59 90 00. Ange din adress och ett mobilnummer för paketavisering. Digitalboxen skickas sedan till ditt närmsta utlämningsställe. 

Om du saknar kanaler i det digitala grundutbudet kan du behöva ett programkort. För att använda ett programkort kan du behöva en CA-modul (korthållare). Kontakta Tele2 Kundservice, telefon 90 222 för mer information.

Extra tjänster

Utöver grundutbudet kan du köpa extra kanalpaket, telefoni och internet av Tele2. Information om deras utbud och tilläggstjänster hittar du på www.tele2.se. Du kan också kontakta Tele2 Kundservice på telefon 90 222.

Felanmälan

Vid störningar i de digitala sändningarna (dålig eller ingen bild) anmäler du direkt till Tele2 på tel 90 222.

Vid driftstörningar som påverkar flera hushåll i fastigheten är det viktigt att varje hyresgäst gör en felanmälan eller tydligt informerar Tele2 om hur många hushåll som upplevs har samma störningar. Vi på Växjöbostäder har ingen möjlighet att hjälpa till vid driftstörningar.

Telefoni

De flesta av våra lägenheter har ett vanligt telefonnät. Precis som om du bor i ett hus behöver du ha en telefonoperatör för att kunna ringa. Om du inte har något telefonnät i din lägenhet så hänvisar vi dig till att skaffa telefoni via Wexnet.

Internet via telefonjacket?

Om du inte har ett bredbandsuttag, på t.ex. våra särskillda boenden, kan flera telefonoperatörer koppla upp dig till internet genom ADSL-teknik. Mer information får du hos de olika telefonoperatörerna.