Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

Bredband, TV och telefon

Alla våra familjelägenheter är anslutna till bredbandsnätet genom Wexnet. Likaså är alla våra lägenheter anslutna till Com Hem för ett grundutbud av TV. Här kan du läsa hur det fungerar med TV, bredband och telefoni.

Anslut dig till internet genom Wexnet

Genom Wexnet väljer du den tjänsteleverantör du vill ha av TV, telefon och internet. Följ nedan steg så är du igång.

  1. Ansluta nätverkskabeln från datorn till bredbandsuttaget
  2. Starta webbläsaren och välj tjänsteleverantör och gör din beställning
  3. Nu är du igång och kan använda nätet

På Wexnets webbplats kan du läsa mer om hur du kommer igång med din anslutning (öppnas i nytt fönster)

Kom igång med din fiberanslutning!

Felanmälan internet

Får du problem när du ska ansluta dig gör du din felanmälan till den tjänsteleverantör du har valt. 

Bredband på Campus

Majoriteten av våra studentlägenheter på Campus har NetAtOnce som leverantör, i dessa lägenheter ingår internetuppkoppling i hyran på 10 Mbit. Vill du ha högre kapacitet än 10 Mbit/s samt övriga tjänster som IP-telefoni och IP-TV kan du mot avgift teckna avtal direkt med NetAtOnce. Felanmälan gör du till Netatonce på 0771-40 44 00 eller e-post: kundtjanst@netatonce.se

I kvarteret Docenten är Wexnet leverantör, du väljer själv tjänsteleverantör som är knuten till Wexnet, avgiften från tjänsteleverantör ingår ej i hyran.

Här kan du läsa hur du kommer igång med ditt bredband via Netatonce:

Grundutbud av TV-kanaler och extratjänster

Aktuell förteckning över vilka tv-kanaler som ingår i det analoga grundutbudet hittar du på Com Hems webbplats. Utöver de analoga kanalerna har alla även tillgång till digital-tv. Du behöver ha en digital mottagare som är godkänd av Com Hem, det vill säga en box eller mottagare (DVB-C) som är inbyggd i tv:n samt en CA-modul (korthållare) och ett programkort. Kontakta Com Hem Kundservice, telefon 90 222, för att beställa Digitalt Grundutbud så skickar de ett programkort laddat med Digitalt Grundutbud utan kostnad. 

Extra tjänster

Utöver grundutbudet kan du köpa extra kanalpaket, telefoni och internet av Com Hem. Information om deras utbud och tilläggstjänster hittar du på www.comhem.se. Du kan också kontakta Com Hem Kundservice på telefonnummer 90 222.

Felanmälan

Fel på kabel-tv-nätet (dålig eller ingen bild) anmäler du direkt till Com Hem på tel 90 222.

Vid driftstörningar som påverkar flera hushåll i fastigheten är det viktigt att varje hyresgäst gör en felanmälan eller tydligt informerar Com Hem om hur många hushåll som upplevs har samma störningar. Vi på Växjöbostäder har ingen möjlighet att hjälpa till vid driftstörningar.

Telefoni

Genom Wexnet kan du teckna TV, telefoni och bredband. De flesta av våra lägenheter har också ett vanligt telefonnät. Precis som om du bor i ett hus måste du ha en telefonoperatör för att kunna ringa. Om du inte har något telefonnät i din lägenhet så hänvisar vi dig till att skaffa telefoni via Wexnet.

Internet via telefonjacket?

Om du inte har ett bredbandsuttag, på t.ex. våra särskillda boenden, kan flera telefonoperatörer koppla upp dig till internet genom ADSL-teknik. Mer information får du hos de olika telefonoperatörerna.