Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder
Blog image

Välkommen hem till möjligheterna boende!

Om vår vardag som påverkar din vardag, hur vi renoverar, bygger och skapar trygga miljöer – för dig och alla våra hyresgäster.

23 okt, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Så här tycker våra hyresgäster i 2020 års hyresgästenkät

Läs mer

6 okt, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Hallå hyresgäst! Förnya ditt hem med nya möjligheter

Läs mer

26 jun, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Så här känner du igen oss!

Hos oss på Växjöbostäder arbetar drygt 100 medarbetare och många av oss rör sig regelbundet ute i våra områden. För oss är det viktigt att du känner igen oss och på så vis kan känna dig trygg i att det är vi som är och åtgärdar något. Här kan du se och läsa HUR du känner igen oss och våra entreprenörer!

Läs mer

12 jun, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Bättre koll på städning med signering

Våra trapphus och tvättstugor städas regelbundet. Sedan årsskiftet kan du som hyresgäst se när den senaste städningen är utförd genom signeringslappar, och då även ha koll på när nästa städning kommer att göras.

Läs mer

3 jun, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Snart är vi igång #sommarmedväxjöbostäder

Välkommen till en fantastisk sommar i ditt kvarter. Under veckorna 25-30 ser vi tillsammans till att fylla området med glädje och gemenskap. Vi finns på plats måndagar, onsdagar och torsdagar klockan 14-17

Läs mer

29 maj, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Utemiljöer för gemenskap och trivsel

Vi har fått in önskemål via vår årliga hyresgästenkät, om att byta ut eller placera nya bänkar och bord i våra bostadsområden. Nu har vi lagt nya stenplattor i de områden som var i störst behov och hoppas att du som bor där kommer att använda och uppskatta de utemöbler som vi har placerat där.

Läs mer

25 maj, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Välkommen till Boportalen.

Boportalen är ett helt nytt system som ersätter Mina sidor. Som hyresgäst har du nu tillgång till ett mycket bättre och enklare system. Du kan bland annat se dina avtal och hitta dina hyresavier och göra serviceanmälan. Stegvis kommer Boportalen att fyllas med fler funktioner och tjänster.

Läs mer

20 maj, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Din sista hyresavi på papper är nu skickad

Läs mer

14 maj, 2020 | För ett bättre boende |

Hej! Det är jag som har varit hos dig!

I vår årliga enkät får vi många bra förslag på saker som vi kan utveckla eller förändra. En konkret förbättring som vi har gjort, är att lämna ett meddelande efter oss då vi har gjort ett arbete i en lägenhet eller ringt på en dörr och du som hyresgäst inte har varit hemma.

Läs mer

24 mar, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Desinficering vid städning i allmänna utrymmen

Vår städentreprenörer Scandium och Candeo har utökat städrutinerna med desinficering i samband med schemalagd städning av knappar i hissar, ledstänger i trapphus och entrédörrar.

Läs mer

26 feb, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Kråkan: Byte av stolpbelysning och grönytor återställs

Läs mer

4 feb, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Två ton kläder och skor insamlade

Läs mer

26 jan, 2020 | Nyheter | För ett bättre boende |

Sopkärl töms när det behövs

Många sopkärl är långtifrån fulla när de töms. Nu inleder SSAM i samarbete med oss på Växjöbostäder, Suez och Wexnet ett projekt kring behovsanpassad tömning.

Läs mer

23 sep, 2019 | För ett bättre boende |

Hyresgäster engagerade för bättre trapphusstädning

Tillsammans med några av våra hyresgäster utvärderas ett nytt signeringskoncept som används vid städning i våra trapphus och tvättstugor.

Läs mer

29 maj, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Underhåll eller reparation?

Vi får många frågor om underhåll. Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.

Läs mer

21 maj, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Låsta entrédörrar till våra trapphus, passersystem och porttelefon.

Vi får många frågor om varför inte alla våra entréer till trapphus är låsta. Här kan du läsa vad som påverkar och hur vi arbetar med detta framöver.

Läs mer

23 apr, 2019 | För ett bättre boende | Människorna hos oss |

Våra reparatörer lär av varandra

Vad gör att man blir en duktig reparatör? Vi tror på en jämn och bra service till våra hyresgäster. Eftersom det inte finns en manual för att bli Sveriges bästa reparatör bestämde sig våra reparatörer för att lära av varandra. Bra initiativ, tycker vi!

Läs mer

27 mar, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Snabbare mailhantering och större leende

Precis som alla andra jobbar vi hela tiden för att bli lite bättre för varje dag som går. I hyresgästenkäten i höstas kunde vi utläsa det vi redan känt på oss: vår återkoppling per mail har stor förbättringspotential. Nu jobbar vi på det och hoppas att du märker skillnad.

Läs mer

19 mar, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Varför höjs hyran årligen?

Hyran du betalar ger dig inte bara ett boende, du får också service om något går sönder eller om något inte står rätt till. Men varför måste hyran höjas varje år? Den frågan får i ofta. Låt oss först se på vad som ingår i hyran.

Läs mer

18 mar, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Träd - miljöhjältarna som ökar trivseln i området

Träd - de är inte bara vackra. De har också en viktig funktion för miljö, natur och djurliv. De kommer skänka glädje och rena luften i våra bostadsområden i flera generationer framöver.

Läs mer

26 feb, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Temperaturen i lägenheten – en viktig trivselhöjare

Det här med temperatur kan vara klurigt. Vissa är frusna och en del är för varma. Vårt mål är 20-21 grader i din lägenhet och nu har vi gjort några justeringar för att nå dit.

Läs mer

11 feb, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Får man parkera på innergården?

Generellt sett "nej, det får man inte". Här kan du läsa om vad som gäller och hur du gör om en bil är felparkerad.

Läs mer

31 jan, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Nu får du mail/SMS om status på ditt ärende!

Har du märkt att du fått mail eller SMS om en pågående felanmälan? Bra! Här kan du läsa om varför vi numera gör så.

Läs mer