Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

27 mar, 2019 | Nyheter | För ett bättre boende |

Snabbare mailhantering och större leende

Precis som alla andra jobbar vi hela tiden för att bli lite bättre för varje dag som går. I hyresgästenkäten i höstas kunde vi utläsa det vi redan känt på oss: vår återkoppling per mail har stor förbättringspotential. Nu jobbar vi på det och hoppas att du märker skillnad.

Återkopplingen i hyresgästenkäten gällde flera olika saker. Dels tiden det tog att få svar på ett mail och dels att man ibland saknade återkoppling helt. Så ska det självklart inte vara och nu har vi gjort en hel del åt det.

Nytt system

I januari införde vi ett nytt system som gör att ditt mail hamnar in i systemet istället för i en delad inkorg. I systemet blir ditt mail ett ärende direkt och vi betar av mailen precis som andra ärenden. Det har underlättat översikten för oss och vi kan nu tydligt se om ett mail faktiskt fått ett svar och om ärendet är stängt. Vi ser också hur länge det legat där och får signaler när det legat lite för länge.

Bemötande

Vi har också ändrat i våra rutiner. Om kundcenter skickar vidare ditt mail internt så berättar de för dig som kund att de gjort det. Den som sedan tar emot mailet har i sin tur ansvar att svara och hålla dig uppdaterad med hur det går. Du ska hela tiden veta vad som händer med ditt ärende och kunna känna dig trygg på att du får svar.

Med en ambition om att sprida lite glädje i vardagen påminner vi också varandra om att jobba med ett leende på läpparna. För visst låter det fasligt trevlig när någon svarar i telefon leendes? Och visst kan man nästan utläsa i ett mail om personen var glad när man skrev det?

Tack!

Tack för att du som svarar på hyresgästenkäten uppmärksammar oss på det vi kan bli bättre. På så vis får vi chansen att förändra, förbättra och förfina hur vi jobbar så att det i slutändan ska bli riktigt bra för dig som bor hos oss.

  • Google+