Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

27 jan, 2021 | Nyheter | För ett bättre boende |

Hyresgäster kan beställa sitt lägenhetsunderhåll helt digitalt

Nu har vi gjort det enklare för våra hyresgäster att beställa sitt lägenhetsunderhåll. Vi har släppt en ny tjänst i Boportalen, där det nu går att beställa lägenhetsunderhållet helt digitalt.

I vår boportal ser hyresgästen tydligt vilka möjligheter till underhåll som finns i sin lägenhet, om intervalltiden har passerat och om det går att tidigarelägga något underhåll. Vi har tidigare skickat ut brev när det har varit dags för underhåll av en lägenhet. Nu blir det enklare och mer tillgängligt.

Istället för att hyresgästen behöver vänta på ett papper, så syns möjligheterna direkt i Boportalen. Det går även att se vilka tapeter, vilken väggkulör och vilka golv som det går att välja mellan. Hyresgästen kan på så sätt testa sig fram, göra sina val i lugn och ro, för att sedan lägga en beställning.


Kort om Boportalen

Boportalen lanserades i maj 2020 och är tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan och kan användas via dator, surfplatta eller mobil. Det är en digital tjänst där hyresgäster hos oss enkelt hanterar sina boendeärenden. I portalen finns det ”brickor” med olika funktion och tjänster.

Det går bland annat göra en serviceanmälan, uppdatera kontaktuppgifter, ha koll på sin vattenförbrukning, se hyresavier och från och med nu beställa sitt lägenhetsunderhåll. Portalen och brickorna är individuellt anpassade för varje hyresgäst och deras boende. Det går att logga in med Mobilt BankID eller med användarnamn och lösenord.

► Mer om Boportalen

  • Google+