Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

16 sep, 2018 | Nyheter | För ett bättre boende |

Hur går det till när jag gjort en felanmälan?

När du har gjort en felanmälan är det vårt jobb att se till att du får bästa hjälp så snart som möjligt. Om det är något akut fel, så som att du är utan el eller en vattenläcka, ser vi till att du får hjälp samma dag. Om felet inte är akut gör vi vårt bästa för att hjälpa dig så snart som möjligt.

- Du felanmäler via Mina sidor, genom att ringa eller mejla. Man kan också komma in till oss och berätta vad som är trasigt. Vid akuta ärenden utanför kontorstid ringer du vårt journummer, säger Ulrika Aschan, platschef för Kundcenter.

Så här jobbar vi

Så fort vi har tagit emot en felanmälan registreras den i vårt ärendehanteringssystem och ärendet skickas till en områdesreparatör. Reparatören arbetar i första hand med att se till att du får hjälp med felet, många fel avhjälps av reparatören direkt på plats. Vid större fel eller behov av annan kompetens tar reparatören hjälp av kollegor på Växjöbostäder eller en extern entreprenör.

Om vi ska kunna åtgärda felet snabbt behöver vi veta hur vi kommer in i din lägenhet. Vill du lägga nyckeln i tuben eller vill du vara hemma när vi kommer? Berätta för oss när du gör din felanmälan.

För snabbast hantering - använd Mina sidor

Mina sidor är det absolut snabbaste sättet att få hjälp. Genom att logga in och själv registrera din felanmälan och utförligt beskriva problemet kommer din felanmälan ut snabbare till reparatören. Ulrika Aschan berättar:

- Det bästa tipset till våra hyresgäster är att felanmäla via Mina sidor. Då kommer felanmälan in direkt i vårt system och hanteringen går därmed mycket snabbare ut till den som sen ska genomföra åtgärden.

Fixa själv-tips

- Många fel kan man själv åtgärda. Jag rekommenderar alla hyresgäster att titta på våra Lättfixatfilmer på hemsidan eller på vår YouTube-kanal. Här kan man till exempel se hur man enkelt rengör golvbrunnen och kontrollerar brandvarnaren, berättar Ulrika.

Under Mitt boende - Felanmälan hittar du en beskrivning om hur du gör en felanmälan på Mina sidor, vad som gäller utanför kontorstid och tips på hur du själv kan åtgärda mycket i din lägenhet.

  • Google+