Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse. Läs mer om cookies på denna webbplats. Jag godkänner ×
Växjöbostäder

22 dec, 2021 | Nyheter |

Corona/Covid19 – så här jobbar vi på Växjöbostäder

For information in other languages, please use the Translate function at the top of this page.  

Vi fortsätter att vara försiktiga och följer Folkhälsomyndighetens allmänna rekommendationer. 

Våra medarbetare fortsätter att vara noggranna med handhygienen och stannar hemma vid sjukdomssymtom. Nedan kan du läsa om vad som gäller hos oss under pågående pandemi.  

Vid förändrade rekommendationer kan denna information komma att uppdateras.

Kontakta oss gärna genom våra digitala kanaler  

Vi vill ge dig bra service utan att utsätta någon för onödiga risker. Vi ber dig därför att i första hand göra en serviceanmälan i Boportalen eller kontakta oss via info@vaxjobostader.se eller genom att ringa 0470-59 90 00. 

I Boportalen kan du även ställa frågor om till exempel besiktning och beställa lägenhetsunderhåll. > Mer om Boportalen

Serviceanmälan och väntetider 

Med anledning av den pågående pandemin kan det hända att tiden för att få en serviceanmälan åtgärdad är lite längre än vanligt. Tack för din förståelse! 

Besöka vårt Kundcenter 

Vi har öppet varje vardag för bokade besök på Kundcenter men har även öppet för drop-in-besök på utvalda dagar och tider. Se våra öppettider här. 

Om du ska göra val till underhåll i din lägenhet så rekommenderar vi att du alltid bokar ditt besök i förväg. Om du är sjuk ber vi dig att inte besöka oss, samt avboka eventuella bokade besök och möten. Du bokar eller avbokar ditt besök genom att kontakta oss. 

Tänk på att många ärenden går att lösa digitalt i Boportalen eller via mejl och telefon. 

Vid besök hemma hos dig 

När vi behöver göra ett besök hemma hos dig följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer genom att:  

  • Den som besöker dig är fullt frisk 
  • Vi håller avstånd till dig, minst två meter 
  • Vi kontaktar dig innan besöket - om du har bett om att vi bokar tid eller ringer före vårt besök 
  • Vi ställer frågan om du eller någon i hushållet har sjukdomssymptom 
  • Har du anmält nyckel i tub förutsätter vi att du är frisk eller inte är hemma 
  • Om du får symptom är det viktigt att avboka besöket, det gör du genom att kontakta oss 

Lägenhetsbesiktningar

I samband med flytt får enbart 1 person/hushåll medverka vid besiktningen och ska vara symptomfri. Vi hjälper även varandra att hålla avstånd.

Lägenhetsvisning

Till dig som ska visa och för dig som ska gå på en lägenhetsvisning: > Lägenhetsvisning under coronapandemin

Hämta eller lämna nycklar på Kundcenter

Ska du hämta eller lämna nycklar vid in- och utflytt behöver du inte boka tid. Vi begränsar antalet besökare inne på vårt Kundcenter. Det kan innebära att du får stå utomhus och invänta din tur.    

Vi ger dig en kort information i samband med att du hämtar dina nycklar. Har du frågor eller funderingar, exempelvis gällande besiktningsprotokoll och underhållsåtgärder efter ditt besök är du alltid välkommen att kontakta oss via e-post info@vaxjobostader.se eller 0470-59 90 00.   

Ha din legitimation redo för snabbare hantering och kortare väntetid.


Senast uppdaterad 22 december

  • Google+