Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

19 jan, 2019 | Aktiviteter |

Bostadsmöte kv Alabastern, 19 februari 2019

Den 19 februari kl. 17.30 bjuder vi in till Bostadsmöte för boende i kvarteret Alabastern. Ingen föranmälan krävs. Vi bjuder på fika!

Datum: Tisdag 19 februari
Tid: 17.30-19.00
Plats: Kvarterslokal Hjalmar Petris väg 15 
Bostadsmöte för boende i kvarteret: Alabastern

Varför bostadsmöte?

För oss på Växjöbostäder är det viktigt att veta vad du som hyresgäst tycker om ditt bostadsområde. Därför anordnar vi regelbundet bostadsmöten i våra områden. Under ett bostadsmöte får du möjlighet att träffa personal från Växjöbostäder och ställa frågor som rör ditt område. Vi informerar om framtida planer och projekt. Vidare får du möjlighet att lyfta fram dina önskemål kring hur vi kan arbeta för att göra ditt bostadsområde ännu mer trivsamt och tryggt.

Frågor?

Har du frågor om våra bostadsmöten är du välkommen att kontakta oss i Bostadssociala gruppen på 0470-59 00 00.


Svar på frågor från bostadsmötet

Många bra diskussioner och frågor kom upp på mötet och vissa kunde besvaras direkt. Några behövde vi stämma av med berörda medarbetare. Här är en sammanställning av frågor och svar. Saknar du någon fråga kan det vara att vi besvarat frågan direkt till den berörda hyresgästen. Tack för ditt engagemang!

  • Fråga: Matkällaren på Nydalavägen 10 är avstängd. Kommer vi att få tillgång till den igen?
    Svar: Växjöbostäder har valt att plocka bort matkällarna då de inte längre användes till att förvara mat. Ytan används nu till förråd.
     
  • Fråga: Varför har avgiften höjts för garagen utan att man inte har gjort några åtgärder/förbättringar?
    Svar: Det har gjorts en total översyn av parkeringsplatser, carportar och garage. Parkeringsplatser har delats in i olika zoner och avgifter har jämförts. Avgifterna för parkeringsplatser har justerats utifrån marknadsvärde och jämförbara parkeringsplatser inom respektive zon. 
  • Fråga: Hur ofta städas trapphuset på Alabastern? Det finns ingen lapp om det i trapphuset.
    Svar: Trapphus på Alabastern städas 1 ggr/vecka, förutom på Hjalmar Petris väg 2 där entréplan städas ytterligare en ggr/vecka (då där finns hiss och extra hög belastning i entréplan). ​På informationstavlan i trapphusets entré ska det stå vilken städdag som gäller, städfirman ansvarar att uppdatera den informationen så jag skickar dem ett meddelande att se över så att aktuell städdag står i samtliga trapphus i området. För närvarande städas trapphus på onsdagar i hela Alabastern förutom Hjalmar Petris väg 2, där hela trapphuset städas torsdag och entréplan måndag. Stickprov på städkvalitén i områdets trapphus kommer att ske inom de närmaste veckorna.
     
  • Fråga:  Är det någon cykelrensning på gång i området?
    Svar: Cykelrensning på Alabastern ligger på prioriteringslistan och kommer att ske under år 2019.
     
  • Fråga:  Det är fel på ventilationen på Nydalavägen 16 B men felet har bara åtgärdats i en lägenhet. Hur gör jag för att
    Svar: Alla typer av fel behöver felanmälas. Det gör du genom att kontakta vårt Kundcenter 0470-59 90 00 eller via e-post info@vaxjobostader.se. På vår hemsida, vaxjobostader.se kan du läsa mer om felanmälan och om annat som rör ditt boende hos oss.
  • Google+